08/09/2015

Case of the week part 49

This great patient was born in 1924 - so She is 91YO now. Her central incisor just broke, and her GDP couldn't find canal. I started with 06 hand files, and proceed with size 08, 10, 15, 20 K-Files, then Endostar E5. Long irrigation with PUI activation and SonicFiles, CWO. There is lateral canal! Lady was send back to Her GDP for post and crown restoration. ///// Ta cudowna pacjentka urodziła się w 1924 - więc ma Ona  dziś 91 lat! Jej siekacz przyśrodkowy uległ złamaniu, a jej lekarz prowadzący nie potrafił poradzić sobie z obliteracją kanału. Ja pod mikroskopem zacząłem od rozmiaru 06, później 08, 10, 15 i 20 K-File. Następnie kanał opracowałem narzędziami Endostar E5. Na konieć długo płukałem kanał aktywując płyny pasywnie przy użyciu SonicFile osadzonych w endochucku. Kanał wypełniłem techniką ciągłej fali. Udało się wypełnić kanał boczny! Pani została odesłana do swojego lekarza na odbudowę protetyczną.

No comments:

Post a Comment